Přeskočit na hlavní obsah

Malé ohlédnutí č. 6

Máme za sebou několik úvodních dní roku 2024 a nadešel čas na bilancování roku minulého. Blog začíná už 4. rok své existence a mně přijde, že je stále v plenkách, stále na svém počátku. A přitom počet článků už atakuje rovnou stovku! Ta padne někdy v průběhu února a já ještě nejsem rozhodnutý, o jaký typ článku půjde. Návštěvnost zůstala v podstatě na stejné úrovni jako v prvních dvou letech (10 430 views), což mě těší, protože počet článků znovu klesl o tři na 30. Doufám, že toto číslo v dalším roce už neklesne. Snížený počet článků se projevil především v počtu představených her. Mizerné číslo 4 je ale dáno tím, že hra Empire of the Sun mi zabrala téměř 4 měsíce, abych do ní pořádně pronikl a uměl vyhodnotit všechny varianty hraní. Představení této hry se rozprostřelo do 3 velkých článků. Jinak to byl rok v režii GMT Games. Všechny čtyři představené hry patří tomuto americkému vydavateli.

Přehled představených her v roce 2023

Ač nerad, musím otevřít hořké téma avizovaných her, které měly být představené v roce 2023. Povedlo se realizovat pouze jeden slib - příběhová hra s letadly. Nepovedlo se zahrát hru Marka Simonitche z jeho slavné série a to samé platí o hře simulující rytířské bitvy. Nemám k tomu co dodat, snad jen, že v roce 2024 se určitě podaří obě výzvy splnit :)

OBLÍBENÉ ČLÁNKY

V roce 2023 byl jednoznačně nejnavštěvovanějším článek průvodce sérií Leader od DVG. Mám z toho radost, protože tvorba článku rozhodně nebyla jednoduchá a sebrala mi spoustu času. Na druhém místě jsou prosincové novinky a pomyslnou bronzovou medaili získalo představení Mr. Presidenta. Zatímco loňské vánoční tipy byly nejnavštěvovanější v roce 2022, "letošní" tipy na vánoce skončily až na devátém místě. K mému překvapení skončil na 4. místě článek o insertech do her z obchodu Cube4Me.

ZMĚNY NA BLOGU

Na konci roku jsem se podíval na zub sekcím, které byly beze změny od počátku blogu. Největší změnou prošla sekce Odkazy. Za poslední tři roky jsem si oblíbil několik nových youtube kanálů a podcastů, které jsem musel do výčtu zařadit. Naopak jsem na základě událostí posledních dní vyřadil Deskofobii. K jednotlivým odkazům jsem se snažil přidat i jejich loga, aby byla stránka trochu "pestřejší". Pouze menším updatem prošla sekce O blogu.

PŘÍRŮSTKY VE SBÍRCE

Loňský rok bych z pohledu rozšíření sbírky nazval opatrným. Ceny her se postupně dostávají na úrovně, které mě nutí dvakrát přemýšlet, zda opravdu musím mít vše, co se mi alespoň trochu líbí. A tak jsem s vypětím všech sil odolal nákupům některých titulů, které prostě cenově byly (a pořád jsou) hodně vysoko. Nejtěžší boj byl sveden o hru On To Richmond II ze série Great Campaigns of American Civil War od MMP. Strašně jsem chtěl, ale rozpočtová zodpovědnost nakonec zvítězila. Nejdražším nákupem se tak stala hra Race for Bastogne ze série Grand Tactical Series. Průměrný počet nakoupených nakonec nedosahuje ani počtu 1 na měsíc. Jímá mě podezření, že tento trend bude pokračovat i v roce 2024.

Do fotky se mi už nevešel časopis GTS Briefings s hrou Strike: Counter Strike. Naopak jsem do ní zahrnul i zakoupenou famózní trilogii o ACW od Shelbyho Footea.

JAK V ROCE 2024?

Před Vánoci jsem si řekl, že svátky strávím s nějakou hrou, která není válečná, ale která se dá hrát sólo. To se mi povedlo splnit. A protože hraní naplnilo má velká očekávání, tak jsme se rozhodl ji protlačit na blog. Vím, že je to hereze, neomluvitelný čin, ale omluvou snad může být, že jde o hru od GMT Games, která má navíc skvělý historický kontext. A o konflikty (byť neozbrojené) v ní také není nouze. Jde o hru ze série 18XX, která jako jedna z mála má sólo variantu, jenž navíc není jen samoúčelná, ale nabízí výbornou zábavu. Po představení hry bude následovat ukázková hra.

Následně přijdou konečně na řadu tolikrát odkládané rytířské bitvy. Já už vlastně mám pravidla 2x přečtená, navíc se nejedná o extrémně komplikovanou hru. Další pořadí už není pevné. Rád bych totiž narušil hegemonii GMT v představovaných hrách. Takže ještě předtím, než dojde na Marka Simonitche (stále si nejsem jist, kterou hru z té 40-44 série mám vzít na paškál jako první), se dostane na stůl s velkou pravděpodobností hra z období americké občanské války. 

Ve hvězdách je představení hry Fields of Fire. Závisí to na tom, kdy GMT vydá deluxe upgrade kit. Přeci jen chci počkat na průvodce, který usnadní vstup do této komplexní sólovky. No a pak tu mám jeden speciální osobní rest. Mám totiž ve sbírce hru, jejíž pravidla jsem už četl 4x a stále si netroufám ji přenést na stůl. Pevně doufám, že páté čtení už to zlomí a já tuto velmi těžkou hru zvládnu.

Samozřejmě i nadále budou vycházet novinky, i když zrovna v lednu bude výjimka. Za prosinec jsem totiž nenašel žádné ucházející oznámení. Prostor dostanou i tematické články. Mám v hlavě nápady hned na několik z nich, ale takové články se píšou pro mě asi nejhůř. Takže budu rád, pokud dojde k publikaci alespoň některých.

Na závěr už mi zbývá jen popřát všem v roce 2024 pevné zdraví a spoustu zážitků z hraní (nejen) válečných deskových her! 

Komentáře