Přeskočit na hlavní obsah

CUBE4ME: Inserty do wargames

Řešili jste někdy situaci, že si roztřídíte žetonky z válečné deskové hry do plastových insertů (od DVG nebo GMT), ale pak zjistíte, že samotný insert už nedáte do krabice? U mně tedy celkem běžná situace v případě her, které mají pevnou mapu, nějaké karty a pouze 2" krabici (např. Hill of Doves nebo Comanchería). Nebo ty hry sice mají 3" krabici, ale kromě velké pevné mapy mají i spoustu dalšího materiálu, takže ani větší krabice nepomůže, protože zmíněné inserty jsou příliš vysoké. Proto jsem rád, že jsem letos "narazil" na polskou firmu Cube4Me, která poskytuje zajímavé řešení v podobě setů určených pro vybrané wargames. Průhledné plastové inserty totiž mají 2 skvělé vlastnosti. Jsou nízké a jsou zacvakávací. Takže s insertem můžete vesele mávat a žetonky v nich se nepřeskupují a nezaberou moc místa v krabici.

Empire of the Sun

Na zkoušku jsem si u nich objednal sadu insertů pro Empire of the Sun. Firma nabízí hned několik variant. Já si vybral 3 inserty za cenu 14 eur. 

Na žetonky pro Empire of the Sun mi stačily jen 2 inserty, třetí jsem s radostí použil pro Hill of Doves.

Cube4Me doporučuje do jednoho umístit všechny žetony japonské armády a námořnictva včetně stavových žetonů pro Japonsko. Druhý je určený pro americké síly. Do třetího pak navrhuje dát žetony kapitulací jednotlivých států plus další žetony, které se nehodí do prvních dvou. Ač tomuto řešení rozumím, zjistil jsem, že mi stačí pouhé 2 inserty. Třetím insertem jsem vyřešil palčivý problém u hry Hill of Doves

Srovnání výšky insertu od DVG se 3 na sobě položenými inserty od Cube4Me.

Moje zkušenost s těmito inserty je velmi pozitivní. Kromě malé výšky (nebo hloubky?) se mi líbí i to, že nestrávím velké množství času hledáním konkrétního žetonku, protože díky rozměrným přihrádkám, se hledání zkracuje na minimální dobu. Bonus v podobě zacvaknutí u mne převažuje nad drobným problémem při otvírání. Chvíli mi trvalo, než jsem našel ideální způsob jak sundat kryt.

D-Day at Tarawa - řešení pro karty

Kromě insertů jsou k mání také plastové průhledné krabičky na karty. Na otestování jsem zvolil sadu 2 krabiček pro karty ke hře D-Day at Tarawa za cenu 2,70 eur. A dostal jsem to, co jsem zhruba očekával. Do budoucna nevím, zda budu kupovat tyto krabičky, jestli mi nepostačí uchovávat karty v igelitových pytlíčcích. Osobně bych vše měl rád v těchto krabičkách, ale jestli to není trochu přepych platit za ně, když to není ten největší problém při skladování komponent...


Balíček karet rozdělený na poloviny.

Doprava/Poštovné

Skutečnost, že firma je polská, znamená relativně nízké poštovné. Za objednávku sady insertů do Empire of the Sun a 2 krabiček do D-Day at Tarawa (celkem za 18 eur) bylo účtováno poštovné 8,86 eur. Mínus bych dal za dodací dobu. Zásilka dorazila až 10. den od zaplacení, což mi přijde docela dlouhý čas. Je ale možné, že za to nemůže Cube4Me, ale přepravce.

Další sety?

Aktuálně je na eshopu možné vybírat sety pro 72 válečných deskových her. Najdete tam známé série jako např. Command &Colors, COIN hry, ale i hry od MMP, DVG nebo Compass Games. Firma se snaží reagovat i na poptávku u nově vydávaných her. Takže tam najdete třeba Pacific War nebo Lanzerath Ridge.

Lákavá nabídka insertů pro Lanzerath Ridge

Za sebe jsem rád, že jsem na tento eshop narazil. Vytrhne mi to trn z paty pro některé tituly. Samozřejmě nebudu kupovat inserty pro každo hru, na to mi stačí ty klasické. A třeba to pomůže i někomu dalšímu, což byl i záměr článku.

Link na eshop: https://cube4me.com/

Komentáře

  1. Výborný počin a blízkosť firmy poteší! GMT zakladače síce majú aj tu, ale napríklad takú bielu, 7cm vysokú krabicu rozmerov hier od GMT už nie! A tú práve Cube4me má! Lebo keby som ju musel kupovať z Ameriky, poštovné by to rovno zabilo. S tými krabičkami na karty je to asi pravda, mne osobne stačia ziplock sáčky - ale nikdy nehovor nikdy. Uvidíme :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat