Přeskočit na hlavní obsah

Malé ohlédnutí č.3

Je to už skoro 8 měsíců, co jsem zveřejnil poslední Malé ohlédnutí. Dlouhá doba, ale upřímně nebyl moc důvod a hlavně čas pro další díl. Tentokrát ale mám pár drobných informací, o něž bych se rád na blogu s vámi podělil. Co tedy se vše událo na blogu? Došlo k představení dalších 3 her (Labyrinth: The War on Terror 2001- ?, Beneath the Med a Heights of Courage), což není velké číslo. Snažil jsem se to vyvážit tématickými články, takže jste si mohli přečíst dvoudílný seriál o hrách s tématem Americké občanské války a proniknout do série Standard Combat Series (ten má dokonce 3 díly). Překvapivě (pro mě) se článek o americké občanské válce stal jedním z nejčtenějších na blogu. I když se snažím pravidelně po představení hry zveřejnit i detailní ukázkovou hru, povedlo se mi to z těch 3 zatím jen u Labyrinthu.

Možná jste si všimli drobných grafických úprav. Vytvořil jsem barevně podobné obrázky pro rubriku novinek a malého ohlédnutí. Také se v posledních článcích snažím dávat větší fotky, aby nebylo nutné je rozklikávat pro detailnější pohled. 

Plány do konce roku

Premiéru bude mít nová rubrika - After Action Report (AAR). Když jsem totiž přemýšlel, jak udělat ukázkovou hru pro Heights of Courage, tak jsem přišel na to, že popisovat krok za krokem u tohoto typu hry nemá smysl. Popsal bych moře stránek a pořád bych byl někde na začátku. A tak mě napadlo udělat místo toho report z hraní celého scénáře, kde bych nešel tolik do detailů, ale přitom by čtenář měl pocit, že z popisu ví, co se během hry odehrálo. AAR jsou celkem běžné u strategií na počítačích (kdysi jsem hodně čítával skvělé AAR ke hře Europa Universalis 2, pokud znáte), ale zná je i svět wargamingu. První AAR už mám z půlky hotové, takže snad bude zveřejněno ještě v listopadu. 

Pevně doufám, že ještě do konce roku znovu otevřu krabici s italskými ponorkami a zahraju si kampaň a sepíšu ukázkovou hru. To je můj velký rest. V prosinci nás čekají pravidelné novinky a protože jsem aktuálně ponořený do pravidel válečné hry z Pacifiku, dojde i na představení čistě solitérní hry z WWII. Pravidla hltám a velmi se na první hru těším. Pokud tohle vše splním, bude to znamenat celkem 36 článků za první rok blogu, což odpovídá v průměru 3 článkům za měsíc. Což je meta, kterou bych rád udržel. Přiznám se, že jsem o takovém čísle ani nesnil.

Nové přírůstky

Během 8 měsíců se mi dařilo sbírku postupně doplňovat. Některé nákupy byly dlouho plánované, ale některé byly otázkou náhlého impulzu (jako například koupě To Take Washington díky nadšenecké náladě při psaní tématu Americká občanská válka). Protože mám rád COIN sérii, nešlo nevzít jeden z těch nejkomplexnějších dílů, tedy Pendragon. Asi jsem psal při různých příležitostech, že mám moc rád autora solitérních her John Butterfielda. Koupě D-Day at Pelelieu byla jednou z těch dlouho odkládaných, ale přitom nezbytných. Zvláštní případ je Bitter Woods od Compassu. Tady mě vyloženě uhranul obrázek na krabici. Cca 2 roky jsem si říkal, že přece nebudu kupovat hru jen podle ilustrace! Jenže pak jsem se dozvěděl, že jde o speciální edici, která navíc je velmi dobře hodnocená. K tomu pro mě oblíbené téma bojů v Ardénách. Heights of Courage asi nemusím blíže vysvětlovat, prostě SCS a izraelsko-arabský konflikt, pro mě magnet jako hrom. Nejčerstvějším přírůstkem je Normandy '44. Hru jsem předobjednával v rámci P500 u GMT před 2 a půl lety, takže to čekání bylo docela dlouhé. Simonitchova série mě lákala už moc dlouhou.



U GMT ještě zůstanu, protože jsem nasekal hned několik předobjednávek v rámci P500 - Salerno '43 a Holland '44 (další hry ze Simonitchovy série), první rozšíření k Labyrinthu, For the People a Washington's War (když už očekávám ten CDG Solo balíček) a nakonec Red Winter (sovětsko-finské boje během WWII). Takže teď doufám, že se to nesejde vše naráz...V každém případě bude stále o čem psát, pramen deskovek by neměl vyschnout. 

Tolik z věcí, které jsem měl na srdci. Doba nám hráčům válečných her přeje, řekl bych, že jsme ve zlatém období, protože je dostupná spousta her a velká řada z nich jde hrát sólo. A navíc se blíží vánoce, které hodlám opravdu řádně zasvětit válkám v jednom!

Komentáře

Okomentovat