Přeskočit na hlavní obsah

Malé ohlédnutí č. 5

Je první den roku 2023 a blog Války v jednom slaví 2. narozeniny. Jaký byl ten uplynulý rok z hlediska provozu blogu? Dá se říct, že v podstatě kopíroval rok 2021. Skoro všechny důležité roční statistiky jsou si podobné. Letos jsem zvládl 33 článků, což je o 3 méně než v úvodním roce. Téměř identický je i počet zobrazených stránek za rok (10 302 oproti 10 568). Je znát, že blog měl relativně vysokou návštěvnost v prvním měsíci rozjezdu, kdy řada lidí jen zkusila kliknout ze zvědavosti. V průběhu roku jsem vytvořil i specifickou page na Facebooku, kde se snažím dávat jednak odkazy na nové články, ale také vkládat kratší příspěvky, které nemají ambici článku na blogu. 

V průběhu roku se mi podařilo představit 6 her (o 1 méně než v roce 2021). Ačkoliv to nebyl záměr, těší mě, že jen jedna z nich je z období 2. světové války. Čtenář tak může prostřednictvím článků projít krátkou historii od americké občanské války přes prusko-francouzskou válku a anglo-búrskou válku až do obou světový válek, a vše zakončit kubánskou revolucí. 

Představené hry seřazené dle historického období


Do budoucna to bude těžší takto pěkně vybírat hry, protože právě WWII je v mé sbírce zastoupena výrazným podílem.

OBLÍBENÉ ČLÁNKY

Obecně je zřejmé, že největší popularitu mají novinkové články. Mezi desítkou nejčtenějších článků za rok 2022 je jich hned 7! Vůbec nejvíce shlédnutí má článek s tipy pod vánoční stromeček. A to i přesto, že vyšel až v prosinci, a tudíž měl handicap oproti ostatním článkům. Druhé místo zaujímají červnové novinky a bronzovou medaili si odnáší květnové novinky. Do desítky se vešlo ještě představení Paths of Glory (4. místo) a preview na Carrier Battle: Philipines Sea (9. místo).

NOVÉ PŘÍRŮSTKY

Sbírka se v roce 2022 docela podstatně rozrostla. Obzvlášť v prosinci jsem dohnal spoustu restů. Jednoduše nešlo odolat některým titulům, protože jsem je už dlouho sháněl a řada z nich se objevila po delší době skladem. Na Štědrý večer jsem pak byl úplně zaskočen pod stromečkem, kde jsem našel hru RAF: The Battle of Britain 1940, kterou mi sehnala má drahá ženuška. A to prosím po přečtení mého článku s vánočními tipy. Prý dokonce zapřisáhla prodavače ve Světu her, aby už do konce roku hru nenaskladňovali, protože jsem schopen si ji koupit. Není to krása? :)

Roční přírůstek ve sbírce

BLOG V ROCE 2023

Co je v plánu na rok 2023? Už od prosince mám na stole hru Empire of the Sun. Je to natolik velká a komplexní hra, že mi bude ještě notnou chvíli trvat, než mi celý systém přejde do krve. Jakmile ale zvládnu hraní za obě strany, sepíšu představení hry. Teprve poté budu zkoušet sólo pomocí nedávno zveřejněného CDG Solo Systému a nakonec podrobím zkoušce i Erasmus Bot systém. Je tedy možné, že nakonec budou 3 články o hře, pokaždé s jiným typem hraní. 

Další hra bude mířit do středověku, kde budou hrát hlavní roli rytířské bitvy. Ti z vás, kteří si pamatují předchozí Malé ohlednutí, tak vědí, že jsem sliboval na rok 2022 "jeden díl slavné série Marka Simonitche" a také "příběhovou hru s letadly". Těm, kteří se na jednu či obě hry těšili, se omlouvám. Napravím to v letošním roce! Takže to už máme 4 hry. Pátým do počtu bude moderní konflikt z doby před 40 lety. Zbývající hry pro představení ponechávám volné, je totiž možné, že se mezitím objeví ve sbírce nějaký titul, který si budu chtít ihned zahrát.

Mohu také slíbit preview na jednu obrovskou sólo hru, která už se pomaličku chystá na své vydání po několika letech tvrdé práce autora. Zatím nemám jasnou představu o tematickém článku. Pravděpodobně to bude představení nějaké známější série.

Doufám, že bude stále dostatek času na hraní, protože nadšení ani chuť hrát sólo válečné hry mě neopustila a věřím, že nejsem sám. Přeji všem v roce 2023 pevné zdraví a spoustu zážitků z hraní (nejen) válečných deskových her!

Komentáře

  1. Skvělá práce, přeji do Nového roku Tvému jedinečnému blogu co nejvyšší čtenost, protože právě ta je velkou motivací k dalšímu psaní.

    OdpovědětVymazat
  2. Taktiez gratulacia k 2. vyrociu. Som rad,ze si to po roku nevzdal. A hodne zdaru do buducna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Nadšení je pořád veliké, jen toho času se tolik nedostává. Jak na hraní, tak na psaní.

      Vymazat
  3. Díky moc za práci, kterou odvádíš a představuješ naprosto parádní sólovky. Naprosto jsi se mi trefil do vkusu. Těším se na tvé další články.

    OdpovědětVymazat
  4. Taktéž se přidám s chválou. Dostanu se sem málokdy, ale vždycky slintám nad všemi těmi hrami a těší mě způsob, jakým je představuješ. Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu! Ještě mít ten čas...Jinak by tu bylo více článků.

      Vymazat

Okomentovat