Přeskočit na hlavní obsah

NOVINKY (duben 2024)

Nevím, jestli jsem to už v některém z předchozích 36 novinkových článků nepsal, ale v nejhorším se budu opakovat. Rád píšu novinkové články! A ten hlavní důvod není ten, že mě zajímá, co vyjde. Tedy to mě zajímá samozřejmě také. Ale nejvíc ze všeho mám rád, když mě nutnost napsat o hře nějaké informace, zavede do historických vod, které mi nejsou moc známé (což není zase tak velký problém). Pro mě je to ideální příležitost se zase něco nového naučit a rozšířit si obzory. Z dnešních 4 her se mi to stalo hned u tří titulů, a to není málo. A proto doufám, že vás dnes představené hry také něčím zaujmou. 

COMET (Hollandspiele)

Dnešní novinky zahájíme solitérním kouskem z produkce Hollandspiele. Ve hře Comet budete mít za úkol zachraňovat piloty a posádky sestřelených letadel na evropském území během 2. světové války. Název hry odkazuje na francouzskou odbojovou organizaci Réseau Comète, což v angličtině znamená Comet Line. Ve skutečnosti šlo o podzemní hnutí (součástí aktivit byla třeba i infiltrace německého gestapa). Brad Smith se snažil řadu charakteristik tohoto odvážného odboje do hry vměstnat. 

V každém kole budete mít omezený počet akcí. Mezi ně patří třeba právě zmíněná infiltrace, hledání nových průvodců po nebezpečných trasách nebo plánování tras pro přesuny mužů pod vaší ochranou. Jakákoliv ztráta, byť jediného člověka v tomto řetězci, může ohrozit celou akci. Bude tedy důležité chytře využívat omezené zdroje a optimálně zahrávat své karty.

Autor klade velký důraz na konkrétní postavy, skutečné hrdiny


Detail levé části herního plánu.

Designér: Brad Smith
Link: https://boardgamegeek.com/boardgame/419785/comet 

SOLITAIRE GENERAL: NAPOLEON AT WATERLOO (White Dog Games)

Asi nejčastěji ztvárněná bitva napoleonské éry se dočká dalšího zpracování. Hráč bude postaven do role Napoleona při jeho nejdůležitějším okamžiku, kdy musí porazit v bitvě u Waterloo spojené armády generálů Wellingtona a Blüchera. Úkolem nebude jen rozsekat Wellingtonovu armádu, ale zároveň si uchovat dostatek bojeschopných mužů, zejména gardy, protože se musí připravit na další střet s rakouskou a ruskou armádou. 

Klíčem k úspěchu je odhalení spojeneckých sil. V tom tedy bude spočíva Fog of War této hry. K odhalení dochází postupně při kontaktu. Přijde tak na řadu dilema, zda na odhalené nepřátelské jednotky zaútočit rovnou nebo zda nevyčkat, dokud nebude známá úplná velikost protivníka. Hlavním herním prvkem má být area movement, takže žádné hexy. K dispozici bude řada scénářů s možností nastavení obtížnosti. 

Mapa vypadá docela atraktivně.

Designér: David Kershaw
Link: https://boardgamegeek.com/boardgame/420093/solitaire-general-napoleon-at-waterloo

OPERATION BØLLENBANK (SNAFU Design)

A je tu třetí, opět čistě solitérní, dubnová novinka. Hráč zde bude ovládat síly OSN v bojích proti bosensko-srbským silám v okolí města Kalesija nedaleko hranic mezi Bosnou a Srbskem v roce 1994. Jednotky, které jsou k dispozici, se skládají z tanků a obrněných transportérů DANSQN2. Pod krycím názvem Operace Bøllebank bojovali na straně UNPROFOR především dánské, ale také norské a švédské jednotky. Pro Dány to bylo jejich první bojové střetnutí od konce druhé světové války. 

Aby hráč zvítězil, musí dosáhnout základny TANGO 2, kterou brání švédští vojáci, s alespoň jedním tankem Leopard. Jakákoliv ztráta bude považována za neúspěch mise. Zajímavé je, že autorem hry je Ital, který ale podle svých slov udělal velký kus práce při hledání informací o této operaci.

Na scéně se objevily 3 starší tanky T-55!

Designér: Nicola Saggini
Link: https://boardgamegeek.com/boardgame/413198/operation-bollebank

COAST WATCHERS (GMT Games)

Nejnovější hra od Volko Ruhnkeho (mimochodem jeho vůbec první z období 2. světové války!) není úplně žhavou novinkou. Objevila se již v předminulém newsletteru, který rozesílalo GMT. A ačkoliv mě hra dle popisu zaujala, tak jsem jí do novinek nezařadil. Základem hry jsou totiž skryté informace. Jaké bylo moje překvapení, když v aktuálním newsletteru se dozvídám, že Volko slíbil přidat full solo mód! Hra s podtitulem Allied Field Intelligence in the South Pacific, 1942-1943 ukazuje, jakou významnou roli v bojích v jižním Pacifiku hrálo spojenecké vojenské zpravodajství. Volko se ve hře zaměřil na australské námořnictvo, které mělo síť dobrovolníků, jenž měli za úkol sledovat neobvyklé lodě na moři či na pobřeží, a hlásit cokoliv podezřelého. Jejich práce se stala nebezpečnou po expanzi Japonců hlouběji směrem k Austrálii. Jejich odvaha a um přispěly k vítězství na Guadalcanalu, jak přiznal sám admirál Halsey. 

Ukázka rozehrané hry (předpokládám stále ještě prototyp)

Samotná hra používá dřevěné bloky. Ty stojící skrývají pobřežní hlídky, uprchlíky, uvízlé spojenecké posádky, zatímco ty položené skrývají japonské síly, které se snaží pobřežní hlídky pozorovat a hlásit. Kromě bloků se budou ve hře používat ve velkém i karty. Celkem bude možné si zahrát 15 samostatných "scénářů" plus 4 kampaně spojené dohromady. Jsem velmi zvědav, jak dopadne sólo mód. Ale v tomhle Volkovi věřím.

Designér: Volko Ruhnke
Link: https://www.gmtgames.com/p-1102-coast-watchers.aspx

STRUČNĚ

Zůstaneme u GMT Games. V jejich newsletteru mě zaujaly 2 informace. Ta první je menší banner na nadcházející Czech Consim Con, který se bude konat v Praze ve dnech 22. - 26.9. 2024. Hlavními hosty zde budou právě Volko Ruhnke a také další legenda Mark Simonitch! Doufám, že se tam s některými z vás potkám, protože jsem se samozřejmě přihlásil a velmi se na toto podujatie těším.

Druhá novinka se týká oznámení sportovní hry, která bude specifikována v některém dalším newsletteru. Vím, že sportovní hry na tento blog úplně nepatří. Jenže to byste mě museli znát. V 80. a 90. letech jsem strávil spoustu času při nejrůznějších simulacích různých sportů svépomocí. Tedy většinou pomocí karet a kostek. Tenkrát jsem měl psací stroj a popsal jsem stohy papírů s výsledky, tabulkami lig až do divizí. Simuloval jsem si Závody míru pomocí prší karet, československou hokejovou i fotbalovou ligu. Barevna dřevěná i plastová kolečka sloužila jako skokani na lyžích, které jsem spouštěl po můstcích vytvořených ze dvou vík od krabic. Opět jsem "odehrál" desítky ročníků Světového poháru. Dál se už nebudu rozepisovat, bylo by toho na samostatný článek. Takže já jsem přijal tuto zprávu velmi pozitivně. A protože mám z kuloárů informaci, že půjde o baseball, vybičovalo se moje očekávání na maximum. Vím, že existují hry jako Strat-O-Matic Baseball nebo APBA Baseball. Jenže ty ceny jsou hodně vysoko a navíc třeba v prvním případě vydavatel nenabízí dopravu do ČR. Takže já doufám, že nová baseball hra bude sólovka a v tom případě po ní okamžitě skočím. Bude to hra na opuštěný ostrov!



Komentáře

  1. Tak článek ze Tvých herních začátků by mohl být velmi zajímavý. Pobavila mě ta část se skokanskými můstky. Mám rád kreativní lidi, protože mě hodně inspirují. Giordanno

    OdpovědětVymazat

Okomentovat